متن گزارش32استاندار كرمانشاه به مردم
 

 

به گزارش ايستطاه زاكرس به نقل از وبسایت شخصی استاندار کرمانشاه متن گزارش سی و دوم ایشان در ادامه می آید:
صبح روز دوشنبه سوم شهریور برای شرکت در دوازدهمین کنفرانس بین المللی آمار ایرانبه دانشگاه رازی رفتم. آمار صحیح و دقیق زیربنای توسعه است و من در این همایش گفتم که امروز اگر می خواهیم به درک عمومی قابل قبول و شرایط زندگی مطلوب و همچنین کسب تجارب بهتر برسیم، نیازمند اطلاعات دقیق و آمارهای دقیق در حوزه اهداف خرد و کلان هستیم.مطمئنا تلاش و همت مضاعف مدیران و تصمیم گیران کشوری و استان باید همراه با اطلاعات دقیق آماری باشد و گرنه معضل بیکاری و دیگر شاخص های منفی به خصوص در این استان حل نخواهد شد.
افتتاح پروژه های برق رسانی در حمیل و دالاهو
در ادامه ی برنامه های روز دوشنبه برای افتتاحِ پست سیار 20/63 کیلو ولت در بخش حمیل به آنجا رفتم که این پروژه با اعتباری بالغ بر هفتاد میلیارد ریال به بهره داری رسید. از حمیل به شهرستان دالاهو رفتم و در آنجا نیز پروژه پست 20/63 کیلو ولت افتتاح شد. در آنجا گفتم که بدون شک احداث و راه اندازی طرح های برق رسانی علاوه بر ارائه خدمت به مردم، در افزایش تولید طرح های صنعتی و کشاورزی نیز تاثیرگذار است.
افتتاح کارگاه تولیدی فنی حرفه ای دالاهو
برنامه ی بعدی ام در روز دوشنبه افتتاح کارگاه تولیدی فنی و حرفه ای دالاهو بود و این کارگاه در اختیار کارورزان قرار گرفت. مهمترین مشکل در ایجاد اشتغال، نبود نیروی آموزش دیدهی فنی و حرفه ای است و سر لوحه ی کار ما ایجاد زمینه برای آموزش فنی و حرفه ای است، چرا که جوانان با گذراندن دوره های آموزش فنی و حرفه ای می توانند برای خود، کار و شغل ایجاد کنند.
تاکید بر اهمیت رضایت مندی مردم و پرهیز از اتلاف وقت آنها
صبح روز سه شنبه چهارم شهریور در جلسه ی شورای تامین استان شرکت کردم و بعد در جشنواره شهید رجایی حضور یافتم. در این همایش در سخنانی تاکید کردم که اهتمام و تلاش مدیران دستگاه ها باید برای جلب رضایت مردم از نحوه ی ارائه ی خدمات باشد. مدیران و کارمندان باید قوانین را در راستای رضایت مندی مردم تفسیر و اجرا کنند.
از آنجایی که موضوع محول نمودن خدمات به پیشخوان ها برای ما بسیار مهم است در این همایش گفتم که این کار باید بصورت ضربتی در استان مورد پیگیری قرار گیرد و از رفت و آمدهای مردم که جز اتلاف وقت و هزینه برای آنان چیزی به دنبال ندارد، اجتناب شود.
در ادامه ی برنامه های روز سه شنبه جلسه ای با فرماندهی انتظامی- مرزبانی و مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری داشتم و مسائل مربوط به امنیت مرزها را بررسی کردیم.
طرح ایجاد نمایشگاه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی استان
آخرین برنامه ام در روز سه شنبه شرکت در جلسه ای درباره ی طرح ایجاد شهر هنر و بازارچه هاي صنايع دستي بود. در این جلسه خانم حق شناس (مدیر کل دفتر امورخانواده و بانوان)، آقای سپهر (معاون اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)، آقای مهدی نوروزی و آقای محمدی(از اتاق تعاون) حضور داشتند. پیشنهاد این بود که برای ایجاد شهر هنر، دانشگاه رازي نسبت به در اختيار گذاردن زميني به همين منظور همكاري نمايد تا با سازه های سبک، جایی را برای فروش محصولات آماده کنیم. خانم حق شناس مسئول پیگیری این طرح شدند.
سرمایه گذاران می توانند در بخش گردشگری سرمایه گذاری کنند و از شرایط ویژه برخوردار گردند
صبح روز چهارشنبه پنجم شهریور ملاقاتی با آقای امیری (معاون امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور) داشتم و بعد به همراه ایشان برای افتتاح هتل آپارتمان کورش از استانداری خارج شدم. این هتل آپارتمان اولین هتل آپارتمان مجهز کرمانشاه است و ما از طرح هایی که باعث رونق گردشگری استان شود استقبال می کنیم، بارها اعلام کرده ام که سرمایه گذاران می توانند در این بخش سرمایه گذاری کنند و از شرایط ویژه برخوردار گردند.
جمعیت هلال احمر با روحیه خدمت رسانی منشاء اثرات مهمی برای کشور می باشد
در ادامه ی برنامه های روز چهارشنبه در مراسم افتتاح اردوگاه امید هلال احمر شرکت کردم. اردوگاهی به وسعت چهار هکتار که برای ساخت آن چهل میلیارد ریال هزینه شده است. من خود سالهاست که عضو جمعیت دواطلب های هلال احمر هستم و در مراسم افتتاح گفتم که به این عضویت خودم افتخار می کنم؛ زیرا جمعیت هلال احمر با روحیه ی خدمت رسانی منشاء اثرات مهمی برای کشور می باشد. از هر اقدامی که منجر به تسریع در برنامه های جمعیت هلال احمر گردد، حمایت می کنم و توان حوزه ی مدیریتی استان را در این راستا بکار می گیرم.
نباید هیچ کاری را بدون مطالعه و کارشناسی انجام دهیم
ظهر روز چهارشنبه به مناسبت روز کارمند در نشستی با حضور کارمندان استانداری شرکت کردم در این نشست بر اهمیت کار کارشناسی تاکید كردم و گفتم که نباید هیچ کاری را بدون مطالعه و کارشناسی انجام دهیم.
در این مراسم تعدادی از کارمندان استانداری نیز دیدگاه ها و انتظارات خود را بیان کردند و فضای گفتگوی خوبی شکل گرفت.
در ادامه ی برنامه های روز چهارشنبه ملاقاتی با آقای سعیدی داشتم. ایشان از مدیران سابق وزارت مسکن هستند و الان مدیر عامل شرکتی متعلق به بانک پارسیان هستند. در این ملاقات با بیان پتانسیل های استان ایشان را ترغیب به سرمایه گذاری در استان کردم.
در ادامه ی برنامه های روز چهارشنبه ملاقات کوتاهی با آقای زین الدین (عضو شورای شهر کرمانشاه) داشتم و بعد در جلسه ای با مدیران مرتبط با کارگروه اشتغال شرکت کردم و در رابطه با برنامه های کارگروه اشتغال برای سفر وزیر کار صحبت کردیم تا بتوانیم از سفر روز جمعه ی وزیر به استان حداکثر بهره وری را داشته باشيم.
جلسه با هیات اعزامی وزارت کشور برای بررسی مرزهای استان
برنامه ی بعدی ام در روز چهارشنبه با آقای نورافکن و همراهان ایشان از وزارت کشور بود. در سفری که وزیر کشور به استان داشتند و ضمن بازدید هایی که از مناطق مرزی استان به عمل آوردند قرار شد که هیاتی را برای بررسی مرزها و راه های بهتر شدن شرایط مرزها به کرمانشاه بفرستند. این هیات به سرپرستی آقای نور افکن دو سه روزی در کرمانشاه بودند و تحقیقات کاملی انجام دادند. در پایان تحقیقات خود جلسه ای با من داشتند و جمع بندی ها را صورت دادیم. من موارد مورد نیاز، کاستی ها و همچنین پیشرفت هایی که طی ماه های گذشته با وجود کمبود ها داشته ایم را بیان کردم.
توافقات با بنیاد مستضعفان در اجرای طرح های تولیدی، کشاورزی، دامپروری و فرآوری قیر طبیعی
در پایان برنامه های روز چهارشنبه در هتل پارسیان جلسه ای با آقای مهندس سعیدی کیا (رئیس بنیاد مستضعفان) داشتم. ایشان برای بازدید از پروژه ی پنج هزار هکتاری بنیاد مستضعفان در قصر شیرین به استان ما سفر کرده بودند. بنیاد مستضعفان در قصر شیرین یک پروژه ی مدرن کشاورزی را شروع کرده و با توجه به برنامه های كه دولت تدبیر و امید برای تامین اعتبار پروژه های آبی استان دارد طی سالهای آینده تحولی را در این زمینه شاهد خواهیم بود. در این جلسه با آقای سعیدی کیا توافق کردیم که سرمایه گذاری هایشان را در اجرای طرح های تولیدی، کشاورزی و دامپروری در استان افزایش دهند.همچنین با همکاری و حمایت این بنیاد، اقداماتی در خصوص فرآوری قیر طبیعی انجام خواهیم داد.
فکر می کنم آن چیزی که در سال های گذشته در استان وجود نداشته آرامش بوده است
صبح روز پنجشنبه ششم شهریور گفتگویی با رادیو سلام داشتم و بعد به بازدید از نمایشگاه کشاورزی رفتم. بعد از بازدید از نمایشگاه در یک نشستي با حضور خبرنگاران روزنامه های محلی، منطقه ای و سراسری و خبرگزاری ها شرکت کردم و به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادم. در ابتدای این نشست گفتم که ما رسانه ها را محرم و رازدار مجموعه ی مدیریتی می دانیم، ما هیچ اقدامی را از مردم پنهان نمی کنیم و از رسانه ها انتظار داریم که مشکلات را به مدیران گوشزد کنند.
در این نشست خبری درباره ی کارهای صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید در کرمانشاه، گفتم که امسال حدود دویست و هفت پروژه با سرمایه گذاری صد و پنجاه میلیارد تومان در استان افتتاح شد که البته این پروژه ها همه ی خدمات دولت را شامل نمی شوند، اینها تنها مجموعه ای از طرح ها بودند که برای افتتاح آماده شدند و اعلام کردیم هر پروژه ای که آماده ی افتتاح می شود باید مورد بهره برداری و در اختیار مردم قرار گیرد.
در پاسخ به خبرنگاران درباره ی وضعیت مدیریت شهری گفتم که اقداماتی که در حال حاضر از سوی شهرداری ارائه می گردد در خور شأن کرمانشاه نیست که امیدواریم با اقداماتی که انجام می دهیم و استفاده از اعتبارات بیشتر به وضعیت اجرای پروژه ها سامان دهیم.البته همه ی این ها در سایه ی آرامش و همدلی امکان پذیر است و فکر می کنم آن چیزی که در سال های گذشته در استان وجود نداشته آرامش بوده است.
همچنین به اصحاب رسانه خبر دادم که کرمانشاه در ردیف دوم کشوری در خصوص تلاش برای کاهش رشد نرخ بیکاری قرار گرفته است، در بهار امسال به لحاظ تلاش برای کاهش رشد نرخ بیکاری بعد از استان گیلان دومین استان در سطح کشور شناخته شده ایم و این امیدی به معنای تلاش های تاثیرگذار در استان به منظور کاهش نرخ بیکاری است.
نهایت تلاشم معطوف به رونق همه ی واحدهای صنعتی استان است
عصر روز پنجشنبه ملاقاتی با آقای قزلو (مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آلفا) داشتم. شرکت آلفا تعدادی از واحد های تولیدی استان را که قادر به ادامه ی فعالیت نبوده اند را خریداری کرده و قصد سرمایه گذاری برای آنها را دارد. آقای قزلو برای کار این واحد ها انتظار حمایت داشتند و من هم قول حمایت دادم و گفتم که نهایت تلاشم معطوف به رونق همه ی واحدهای صنعتی استان است.
معارفه ی فرماندار جدید روانسر
 در پایان برنامه های روز پنجشنبه برای جلسه ی تودیع و معارفه ی فرماندار روانسر به این شهرستان رفتم. در این جلسه از تلاش های آقای جلال صفری در طول مدتی که فرمانداری شهرستان روانسر را به عهده داشته اند تقدیر و تشکر کردم و آقای حسین ویسمرادی را به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی نمودم.
 
حضور و عهد دلگرم کننده ی وزیر کار: وزارت کار سه هزار میلیارد تومان سهم خود برای اجرای پروژه ی آناهیتا را پرداخت خواهد کرد
صبح روز جمعه هفتم شهریور آقای دکتر ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) به کرمانشاه آمدند. در این سفر، ایشان پروژه مسکن مهر هزار و صد و پنجاه واحدی ویژه ی معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی استان در دولت آباد کرمانشاه افتتاح کردند.
 ظهر روز جمعه به همراه آقای ربیعی در مراسم نماز جمعه شرکت کردم و وزیر کار سخنران پیش از خطبه ها بودند.
 عصر روز یکشنبه جلسه ای یک و نیم ساعته با آقای ربیعی در مورد معضلات پیش روی اشتغال استان داشتم و گفتم که باید تمرکز گرایی را کنار بگذاریم و کارگروه اشتغال در بخش ها و روستا ها هم فعال شود و در تلاشیم که دفتر توسعه ی روستایی را دایر کنیم. بعد در جلسه ی شورای اشتغال استان شرکت کردیم. در این جلسه آقای ربیعی درباره ی استان کرمانشاه گفتند که چرخه های معیوب اقتصادی در این استان باید پویا و فعال شود و برای ایجاد اشتغال در استان سالانه به پنج هزار میلیارد تومان نیاز است.
 مطلب خرسند کننده ای که آقای ربیعی بیان کردند درباره ی پروژه ی آناهیتا بود که به ما قول دادند وزارت کار سه هزار میلیارد تومان سهم خود برای اجرای پروژه ی آناهیتا را پرداخت خواهد کرد.
 در این جلسه گفتم که مردم استان کرمانشاه در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی غیرتمندانه در مقابل رژیم عراق جنگیدند و از کیان مملکت خود دفاع و صیانت نمودند حال وظیفه ما مسئولین است که عقب افتادگی اقتصادی در این استان را پاسخگو باشیم. در این جلسه گفتم که در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بر توسعه ی جهشی در این استان تاکید گردید و ما فرمایشات راهگشای معظم له را همواره در مدیریت اجرایی سرلوحه ی کار خود قرار داده ایم.
 
رایزنی ها با وزیر نفت برای پتروشیمی چهارم
 صبح روز شنبه هشتم شهریور تهران بودم و در جشنواره شهید رجایی شرکت کردم. در حاشیه ی این جلسه با مهندس زنگنه (وزیر نفت) درباره ی پالایشگاه آناهیتا و ایجاد پتروشیمی چهارم تحت عنوان GTP که پروژه ای بزرگ و اشتغال زا است صحبت کردم. همچنین با آقای زنگنه در رابطه با تامین گاز نیروگاهی که شرکت های مختلف (از جمله شرکت کیسون) به دنبال احداث آن است، رایزنی کردم.
 
تعیین تکلیف اعتباراتی که صندوق توسعه ملی برای کرمانشاه قائل شده است
 در ادامه ی برنامه های روز شنبه به صندوق توسعه ی ملی رفتم و در آنجا درباره ی طرح های استان به ویژه طرح های حوزه ی کشاورزی به طور مفصل با دکتر صفدر حسینی (مدیر عامل صندوق توسعه ملی) و معاون ایشان (دکتر رازانی) صحبت کردم. با توجه به تسهیلاتی که اخیراً این صندوق برای کرمانشاه قائل شده است، قرار شد که توجیه اقتصادی کل طرح ها را بانک کشاورزی بررسی و اعلام کند تا بر آن اساس اعتبارات با دقت اختصاص پیدا کند.
 
در ادامه ی برنامه های روز شنبه در افتتاحیه ی پانزدهمین دوره ی مسابقات ملي مهارت شركت كردم. در این مسابقات کرمانشاه در رشته ی مدیریت آب ها ورود کرده بود و این نکته برای ما بسیار مهم بود. رشته ی مهار آبها با توجه به تاثیری که می تواند در بهره وری از منابع آبی داشته باشد تاثیر مثبتی بر توسعه ی کشاورزی خواهد داشت.
 
بررسی مشکلات دانشگاه علمی کاربردی در جلسه با معاون این دانشگاه
 صبح روز یکشنبه نهم شهریور در دفتر پشتیبانی استانداری کرمانشاه در وزارت کشور جلسه ای با آقای افشین مهر (معاون دانشگاه علمی کاربردی) داشتم و درباره ی مشکلات این دانشگاه در کرمانشاه و پلمپ ساختمان دانشگاه با حکم قضایی صحبت کردیم. ستاد اجرایی فرمان امام مدعی ساختمان دانشگاه است و با آقای افشین مهر درباره ی ایجاد فضایی دیگر برای این دانشگاه صحبت کردیم. از آنجایی که دانشگاه فنی حرفه ای با علمی کاربردی ادغام شده است مجموعه ی بزرگی به وجود خواهد آمد و در استان باید شرایط بهتری برای آن فراهم کنیم.
 
پیگیری برای تعیین تکلیف کارخانه ی کاغذ غرب
 در ادامه ی برنامه های روز یکشنبه در جلسه ی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شرکت کردم و موضوع جلسه مربوط به ورود گردشگران عراقی و بررسی مسائل مربوط به آنها بود. بعد از این جلسه ملاقاتی با آقای فیاض بخش (مدیر عامل شستا) داشتم و با ایشان درباره ی تعیین تکلیف کارخانه ی کاغذ غرب صحبت کردم؛ ایشان گفتند که آمادگی واگذاری آن را دارند و اگر این واگذاری صورت گیرد، امید راه اندازی مجدد این کارخانه وجود دارد. در ادامه ي پیگیری برای تعیین تکلیف این کارخانه صحبتی نیز با آقای سکاد فکر (مدیر فروش شستا) داشتم که به سرعت مراحل کار صورت گیرد.
 
با گشایش هر مشکل از مشکلات بخش تولید یک قدم به حل مشکل اشتغال نزدیک می شویم
 روز یکشنبه گفتگویی تلفنی نیز با آقای شکری (مدیر شرکت جهان فولاد) داشتم و خبری که ایشان بیان کردند این بود که مشکل LC برای ایجاد مجتمع فولادی که پیگیر آن هستند حل شده است. این خبر باعث خوشحالی من شد؛ چرا که با گشایش هر مشکل از مشکلات بخش تولید یک قدم به حل مشکل اشتغال نزدیک می شویم.
 
گزارش هیات اعزامی برای بررسی پتروشیمی استان
 عصر روز یکشنبه با آقای شعری مقدم (معاون وزیر نفت) و مدیران حوزه پتروشیمی استان جلسه داشتم. آقای شعری مقدم به دستور وزیر نفت هیاتی را برای بررسی پتروشیمی استان به کرمانشاه فرستاده بودند و در این جلسه ایشان گزارش هیات اعزامی و نتیجه ی مطالعات را ارائه کردند و در نهایت بعد از یک و نیم ساعت صحبت و بررسیِ گزارش قرار شد که یکی از پروژه های بزرگ پتروشیمی را در استان اجرا کنیم. بررسی های بیشتر موکول به جلسه ی سه شنبه ی هفته آینده شد.
 
در ادامه ی برنامه های روز یکشنبه ملاقاتی با آقای کردستانچی (از مدیران ارشد معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور) داشتم و در رابطه با مصوبات سفر مقام معظم رهبری صحبت کردیم.
 
تولید گیربکس اتوماتیک توسط شرکت های دانش بنیان کرمانشاه و توافق اولیه با شرکت ایدرو برای تولید انبوه آن
 در ادامه ی برنامه های روز یکشنبه جلسه ای با آقای رحیمی (مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان) داشتم و درباره موارد مورد نیاز برای مطرح کردن در جلسه ای که می خواستیم در آن شرکت کنیم را هماهنگ کردیم و بعد در جلسه با آقای مهندس نوروز زاده ( مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری های صنعتی ایران "ایدرو") شرکت کردیم. با آقای نوروز زاده به توافق اولیه ای در مورد ایجاد کارخانه ی لاستیک با ظرفیت پنجاه و پنج هزار تن رسیدیم. بحث دیگری نیز در رابطه با تولید گیربکس اتوماتیک توسط شرکت های دانش بنیان کرمانشاه مطرح کردیم، ایدرو برای تولید انبوه این محصول موافقت اولیه را اعلام کرد منتها قرار شد که این کالا تحت لیسانس یک برند خارجی تولید شود.
 
دولت باید با خواست اکثریت مردم همسو باشد
 روز دوشنبه دهم شهریور در همایش استانداران شرکت کردم و با وزیر اقتصاد درباره ی تعیین نرخ تسهیلات سفر مقام معظم رهبری صحبت کردم و آقای طیب نیا قول دادند که این موضوع را حل کنند. در این جلسه که تعدادی از وزیران نیز حضور داشتند، معاون اول رئیس جمهور گفتند که هر میزان سرمایه ی اجتماعی پایین بیاید آسیب های اجتماعی بالا می رود. آقای جهانگیری در قسمتی دیگر از سخنان خود گفتند که دولت باید با خواست اکثریت مردم همسو باشد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







ایستگاه زاگرس
پایگاه خبری،سیاسی،اجتماعی،فرهنگی غرب کشور
درباره وبلاگ

با سلام خدمت خوانندگان و بازدیدکنندگان گرامی پس از چند سال فعالیت در زمینه مطبوعات و خبر برآن شدیم که جهت خدمت هر چه بیشتر به هموطنان و همشهریان عزیز تا وبلاگی را راه اندازی کنیم تا بتوانیم از این طریق خبرهای مهم کشوری و استانی و کلیه خبرهایی که توسط اینجانب درمورد کرمانشاه تهیه و به خبرگزاری ها ارسال می شود را در این وبلاگ قرار دهیم تا خوانندگان گرامی بتوانند براحتی به خبرهای منتشره در مورد استان خود دست یافته و ازآن مطلع شوند.بنا داریم تا در اولین فرصت خبرهارا به روز در وب قرار دهیم تا بازدیدکنندگان به روز به خبرها دست رسی پیدا کنند. و لذا از خوانندگان گرامی تقاضا داریم که جهت هر چه بهتر شدن این مجموعه با دادن نظرات و پیشنهادات ارزنده خود ما را یاری فرمایند تا بتوانیم گامهای بعدی را در این مورد بهتر و محکم تر برداریم .امیدواریم که به یاری خداوند بتوانیم در این مورد نظر شما عزیزان را جلب نمایم .در ضمن وبلاگ خبری ایستگاه زاگرس با هدف اطلاع رسانی به مردم ایجاد شده است.این وبلاگ به دور از هرگونه طرفداری سیاسی از حزب و گروهی ،تمام توان خود را در راستای پیشرفت شهرستان و منطقه به کار گرفته و در راستای تحقق آن گام بر میدارد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رزمندگان دفاع مقدس و آدرس payamf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 9
بازدید کل : 4456
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1